Έχετε σκεφτεί ποιο είναι το πιο δυνατό εργαλείο πώλησης στο εστιατόριο, καφέ, μπαρ, ξενοδοχείο που διευθύνετε;

Πολύ σωστά. Ο κατάλογός σας!

Ο κατάλογός σας (μενού) είναι η «ψυχή» της επιχείρησής σας. Είναι το έντυπο που προσφέρετε στην πρώτη σας επαφή με τον πελάτη. Περιέχει όλα τα στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το χώρο σας. Το στυλ, το ύφος, το concept, την ατμόσφαιρα, τις γεύσεις και τις τιμές.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι ένα μενού που θέλουμε να «πουλάει», δε μπορεί να σχεδιάζετε τυχαία! Αντίθετα υπάρχουν σαφείς και συγκεκριμένοι «κανόνες» προκειμένου όλη η φιλοσοφία του να αγγίζει την ψυχολογία του υφιστάμενου και δυνητικού κοινού σας.

Κανόνας #1: Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell τα πιάτα στο μενού σας, πρέπει να είναι περιγραφικά.

Μάλιστα, μία πολύ καλή περιγραφή ενός πιάτου, μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας κατά 25%. Η περιγραφή σας πρέπει να δελεάζει τον επισκέπτη να δοκιμάσει το πιάτο σας. Να μην μπορεί να αντισταθεί.

Π.χ  Σαλάτα καλοκαιρινή με καρδιές πράσινων λαχανικών, φρεσκοτριμμένη τοματούλα, αυθεντική κρητική ξινομηζύθρα, και βινεγκρέτ μελιού, αποξηραμένου σύκου με σπόρους από μαύρο σουσάμι, αντί, Πράσινη σαλάτα με τομάτα, ξινομηζύθρα,  βινεγκρέτ μελιού, σύκου και μαύρο σουσάμι.

Νομίζω ότι όλοι θυμόμαστε τις καταπληκτικές περιγραφές του Κου Μαμαλάκη στις εκπομπές μαγειρικής του, παρά το γεγονός της δύναμης της εικόνας!

Κανόνας #2: Στην περιγραφή σας να χρησιμοποιείτε ορολογίες που έχουν σχέση με τον τόπο προέλευσης των υλικών.

Π.χ φάβα Σαντορίνης, πατάτες Νάξου, μαστίχα Χίου, σύγκλινο Μάνης κλπ. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η αυθεντικότητα του πιάτου, στην αντίληψη των πελατών σας και ανακαλούνται μνήμες από τον τόπο.

Κανόνας #3. Στην περιγραφή σας να χρησιμοποιείτε επίθετα που έχουν σχέση με την οικογένεια, τη διαδικασία παραγωγής, τα συναισθήματα, ονόματα φυσικών προσώπων.

Π.χ λειτουργεί εντελώς διαφορετικά ο τίτλος Τηγανητοί Κεφτέδες σε σχέση με Τηγανητά κεφτεδάκια ζυμωμένα από τα χεράκια της γιαγιάς Σοφίας. Όλοι μας θέλουμε να αισθανόμαστε ότι απολαμβάνουμε αυθεντικές σπιτικές γεύσεις, όταν γευματίζουμε εκτός σπιτιού.

Κανόνας #4. Απλά και μόνο η χρήση επιθέτων μπορεί να δώσει μία τελείως διαφορετική αίσθηση στην αντίληψη των πελατών σας.

Μους σοκολάτας ή Βελούδινη μους σοκολάτας;

Κοτόπουλο με παρμεζάνα ή Σπιτικό κοτόπουλο με παρμεζάνα;

Φιλέτο κοτόπουλο ή Ζουμερό φιλέτο κοτόπουλο;

Τηγανητές πατάτες ή Τραγανές τηγανητές πατάτες;

Κουλουράκια κανέλας ή Μυρωδάτα κουλουράκια κανέλας;

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι η περιγραφική διαδικασία είναι τόσο σημαντική, όχι μόνο γιατί θα επιλέξουν το συγκεκριμένο πιάτο, αλλά γιατί:

  • θα ταυτίσουν το πιάτο αυτό με το χώρο σας!
  • θα το θεωρήσουν πολύ νόστιμο!
  • θα σας ξαναεπισκεφτούν!

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πως επιδρά στην ψυχολογία των πελατών η περιγραφή ενός πιάτου και πόσο πολύ μπορεί να επηρεάσει την τελική επιλογή τους.

Το φαγητό και το ποτό είναι «συναισθηματικές αναζητήσεις» και συνδέονται άρρηκτα με τις αισθήσεις, τις διαθέσεις και την κουλτούρα μας.

Εντάξτε λοιπόν όλες αυτές τις παραμέτρους στο σχεδιασμό του μενού σας και να είστε σίγουροι ότι θα βγείτε μόνο κερδισμένοι.

Ράνια Μπατή

Branding-Marketing @Sunsoft