Βλέπεις γύρω σου δεκάδες επιχειρήσεις εστίασης, από μικρά ή μεγάλα καφέ, μπαρ, εστιατόρια και αμέσως σκέφτεσαι…γιατί να μην ανοίξω και εγώ ένα; Για να το κάνουν τόσοι πολλοί, σίγουρα υπάρχει κέρδος!

Αυτό είναι ένα εύκολο συμπέρασμα, αλλά δυστυχώς δεν είναι η αλήθεια.

Η αλήθεια είναι ότι μία επιχείρηση εστίασης είναι ένα πολύ δύσκολο business με αρκετά υψηλό ρίσκο.

Η αλήθεια είναι ότι οι έρευνες δείχνουν ότι περίπου το 70% των επιχειρήσεων εστίασης κλείνει μέσα σε χρονικό διάστημα μιας πενταετίας.

Η αλήθεια είναι ότι μιλάμε πλέον για μία Νέα Οικονομία και στην εστίαση, στην οποία ένας εστιάτορας, ένας ξενοδόχος ή ένα στέλεχος, οφείλει να επανασχεδιάσει τη συνολική οικονομική εικόνα της επιχείρησης του, εάν θέλει να επιβιώσει και να εξελιχθεί,

Κανόνας #1: Εστιάστε πρωτίστως στην οικονομία και την ορθολογική διαχείριση του μαγαζιού σας.

Ασχοληθείτε σοβαρά με τη διαχείριση της επιχείρησης υιοθετώντας μία νέα επιχειρηματική πολιτική με στόχο τα υγιή οικονομικά της.

Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει αρχικά να εξετάσετε προσεκτικά τα ειδικά χαρακτηριστικά του εξωτερικού περιβάλλοντος και της ευρύτερης αγοράς και να απαντήσετε στα εξής βασικά ερωτήματα.

1. Πως εξελίσσεται η μέση αγοραστική δύναμη, των ελληνικών νοικοκυριών.

Απ. Πτωτικά σύμφωνα με τους δείκτες κατανάλωσης της ΕΛΣΤΑΤ

2. Πως εξελίσσεται ο προϋπολογισμός της διασκέδασης των ελληνικών νοικοκυριών;

Απ: Πτωτικά, εφόσον η μέση αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή μειώνεται.

3. Ποια είναι τα στοιχεία τα οποία επηρεάζουν τα οικονομικά του μαγαζιού μου;

Απ: Από το σύνολο των στοιχείων τα γενικά έξοδα είναι σταθερά, όπως και τα έξοδα προσωπικού.

4. Πως διαμορφώνεται το περιθώριο κέρδους μου;

Απ: σε μείωση των τιμών, μειώνεται επί της καθαρής αξίας των προϊόντων.

Οι συνθήκες λοιπόν δεν είναι ευοίωνες και αυτό γιατί η οικονομική ύφεση έχει αλλάξει πολύ τα δεδομένα των ανθηρών παλαιότερων ετών, με αποτέλεσμα σήμερα,  χωρίς σωστούς κανόνες διαχείρισης, μία επιχείρηση εστίασης κινδυνεύει να μείνει εκτός αγοράς.

Όλα αυτά δεν τα αναφέρουμε για να ας αποτρέψουμε στο νέο σας ξεκίνημα, ούτε για να σας απογοητεύσουμε.

Το αντίθετο.

Θέλουμε να σας βοηθήσουμε να σκεφτείτε σωστά και έξυπνα από την αρχή και να προβληματιστείτε εποικοδομητικά πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε επένδυση.

Κανόνας #2: Συντάξτε στρατηγική κόστους και τιμολόγησης του μενού σας. Και όταν λέμε στρατηγική εννοούμε στρατηγική δηλ. συγκεκριμένες διαδικασίες και βήματα ανάλυσης των εισαγωγών και εξαγωγών του εστιατορίου, καφέ, μπαρ, με όλα τα ενδιάμεσα στάδια, τις εσωτερικές διακινήσεις, πλεονάσματα, ελλείματα, καταστροφές, αυτοπαραδόσεις κλπ.

Αυτό το κύκλωμα που είναι το πιο σημαντικό για την επιχείρησή σας, δεν πρέπει να το αφήσετε στην τύχη του. Δεν γίνεται οικονομική παρακολούθηση και ανάλυση με χειρόγραφες διαδικασίες, χαρτάκια, μπλοκάκια. Χρειάζεστε ακριβή έλεγχο της παραγωγής των προϊόντων σας. Χρειάζεστε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα άρτιας κοστολόγησης με πλήρη έλεγχο του μενού σας.

Το Food & Beverage Management Tool της Sunsoft, είναι η λύση που έχει βοηθήσει δεκάδες επιχειρηματίες να τακτοποιήσουν σωστά και αποτελεσματικά την οικονομική εικόνα  της επιχείρησής τους.

 

Μη ξεχνάτε:

H Οικονομία δεν έχει να κάνει με την εξοικονόμηση χρημάτων αλλά με το πώς να ξοδεύονται χρήματα με σοφό τρόπο.

Thomas Huxley, 1825-1895

 

Ράνια Μπατή

Marketing-Branding @Sunsoft