Για τους ιδιοκτήτες ή managers ξενοδοχείων, η περίοδος μειωμένης ζήτησης αποτελεί μια σημαντική πρόκληση, καθώς λιγότερες κρατήσεις δωματίων σημαίνει λιγότερα έσοδα κάτι που μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στις ταμειακές ροές του ξενοδοχείου.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να βελτιστοποιήσετε τα έσοδα και να διασφαλίσετε ότι είστε σε θέση να φέρετε όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα από τους επισκέπτες που είστε σε θέση να προσελκύσετε.

Εδώ θα βρείτε 11 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε αυτόν τον στόχο και να διατηρήσετε μια υγιή οικονομική κατάσταση.

Στους τομείς της διαχείρισης ξενοδοχείων και φιλοξενίας, η «μειωμένη ζήτηση» αναφέρεται σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία λιγότεροι άνθρωποι θέλουν να κλείσουν δωμάτια στο ξενοδοχείο σας. Με άλλα λόγια, η ζήτηση για τα δωμάτια του ξενοδοχείου σας είναι χαμηλότερη από το κανονικό. Γενικά, οι περίοδοι χαμηλής ζήτησης μπορούν να χωριστούν σε δύο κύριες κατηγορίες, οι οποίες έχουν ως εξής:

Α. Εποχιακή μειωμένη Ζήτηση

Η εποχική μειωμένη ζήτηση αναφέρεται στη χαμηλή ζήτηση που συμβαίνει σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές και είναι συνήθως αρκετά προβλέψιμη. Για παράδειγμα, πολλά ξενοδοχεία προσανατολισμένα στην αναψυχή και τις διακοπές αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη ζήτηση κατά τα Σαββατοκύριακα και τις περιόδους διακοπών, αλλά χαμηλότερη ζήτηση κατά τη διάρκεια των καθημερινών ημερών. Τα ξενοδοχεία που προσανατολίζονται και στον «επιχειρηματικό τουρισμό», ισχύει το αντίθετο, αφού η ζήτηση στα μέσα της εβδομάδας είναι υψηλότερη.

Καθώς η εποχιακή μειωμένη ζήτηση τείνει να είναι λογική και ακολουθεί χρονική περιοδικότητα, είναι ευκολότερο να την προβλέψετε και να σχεδιάσετε ένα πλάνο ενεργειών για να τη βελτιστοποιήσετε.

Β. Τυχαία μειωμένη ζήτηση

Η “τυχαία” μειωμένη ζήτηση είναι, συγκριτικά, πολύ πιο δύσκολο να προβλεφθεί και εμφανίζεται για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών και γεωπολιτικών γεγονότων και σε περιόδους κρίσης. Για παράδειγμα, η οικονομική κρίση το 2008 είχε παγκόσμιο αντίκτυπο στα ταξίδια και τη φιλοξενία, καθώς οι ιδιώτες είχαν λιγότερα χρήματα για να δαπανήσουν και οι επιχειρήσεις έπρεπε να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα.

Τα αίτια της τυχαίας χαμηλής ζήτησης μπορεί να είναι παγκόσμια, εθνική ή τοπική. Για παράδειγμα, η πολιτική αστάθεια στην Τουρκία το 2016 είχε μεγάλο αντίκτυπο στα τουρκικά θέρετρα, καθώς πολλοί τουρίστες αποφεύγονταν να επισκέπτονται τη χώρα και επέλεξαν να πάνε αλλού.

Στην παρούσα χρονική στιγμή, η πανδημία του κορωναϊού (COVID-19) οδηγεί σε κλείσιμο επιχειρήσεων εστίασης και ξενοδοχείων και ακολούθως ακυρώσεις κρατήσεων ή στην καλύτερη περίπτωση μεταθέσεις σε άλλες ημερομηνίες των κρατήσεων αυτών. Τα παγκόσμια μέτρα που επιβάλλονται από τα κράτη οδηγούν σε χαμηλότερη ζήτηση σε όλους τους τομείς .

Η τυχαία μειωμένη ζήτηση είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθεί και ακόμα δυσκολότερο η διάρκειά της, γεγονός που οδηγεί σε διαφορετικούς τρόπους διαχείρισης του ξενοδοχείου και των εσόδων του.

Τι σημαίνει η περίοδος χαμηλής ζήτησης για το ξενοδοχείο σας;

Αφού καταλάβετε τι είναι χαμηλές περίοδοι ζήτησης, είναι σημαντικό να εξετάσετε τι σημαίνουν πραγματικά για το ξενοδοχείο σας:

Χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας

Η πιο προφανής συνέπεια της χαμηλής περιόδου ζήτησης είναι τα μειωμένα ποσοστά πληρότητας για το ξενοδοχείο σας. Με άλλα λόγια, το ποσοστό των δωματίων σας που είναι πραγματικά κρατημένο σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή είναι πιθανό να μειωθεί, επειδή λιγότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να επισκεφθούν το ξενοδοχείο σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα έσοδα από τις κρατήσεις δωματίων και πιθανότατα λιγότερα και από τις άλλες υπηρεσίες στο ξενοδοχείο σας, όπως το μπαρ ή το εστιατόριο σας ή υπηρεσίες σπα.

Έντονος ανταγωνισμός

Σε περιόδους υψηλής ζήτησης, ο έντονος ανταγωνισμός μπορεί να μην σας προβληματίζει τόσο αφού «για όλους υπάρχει δουλειά». Ιδιαίτερα εάν η τοποθεσία σας είναι υψηλής ζήτησης π.χ καλοκαίρι σε Ελληνικά νησιά με αυξημένη ζήτηση μπορεί ακόμα να μην υπάρχει διαθεσιμότητα από το σύνολο των ξενοδοχείων σε κάποιες ημερομηνίες.

Ωστόσο, σε περιόδους μειωμένης ζήτησης και με τον ίδιο ανταγωνισμό, αυτό γίνεται μια πολύ μεγάλη πρόκληση. Με τους λιγότερους επισκέπτες, εάν ο ανταγωνισμό σας προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στα δικά του ξενοδοχεία, αυτό μπορεί να έχει επιζήμιες συνέπειες στα δικά σας οικονομικά σας αποτελέσματα.

Ανταγωνιστική τιμολόγηση

Όταν η ζήτηση πέφτει, πολλά ξενοδοχεία απλά θα μειώσουν την τιμή των δωματίων τους, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες που ενδιαφέρονται αλλά και να προσελκύσουν πελάτες από τον ανταγωνισμό. Φυσικά, αν και εσείς και οι ανταγωνιστές σας υιοθετήσετε αυτή τη στρατηγική, θα δείτε τους εαυτούς σας να βρίσκονται συνεχώς σε έναν διαρκή «αγώνα τιμών» που δεν ωφελεί κανέναν σας εκτός από τον επισκέπτη σας. Ο κυριότερος κίνδυνος είναι να φτάσετε σε τόσο χαμηλό επίπεδο τιμής στο οποίο το ξενοδοχείο σας σταματά να είναι κερδοφόρο.

Σημείωση σχετικά με την πανδημία του κορωναϊού (COVID-19)

Η πανδημία του coronavirus (COVID-19) έχει χτυπήσει σκληρά τη βιομηχανία ξενοδοχείων και έχει οδηγήσει τα ξενοδοχεία σε προσωρινό κλείσιμο. Η διάρκεια αυτής της κρίσης είναι δύσκολο να προβλεφθεί, γεγονός που μπορεί να καταστήσει τις προσπάθειες βελτιστοποίησης των εσόδων πολύ πιο απαιτητικές από ποτέ. Οι συμβουλές δεν γράφονται ειδικά για χαμηλή ζήτηση που προκαλείται από το COVID-19. Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να βοηθήσει τους ξενοδόχους να βελτιστοποιήσουν τα έσοδα τους κυρίως για την περίοδο που θα τελειώσει και θα χρειαστεί να γίνει το επιχειρηματικό restart.Ορισμένες συμβουλές ισχύουν άμεσα και ορισμένες άλλες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προετοιμασία επόμενων σταδίων.

 

11 συμβουλές για τη βελτιστοποίηση των εσόδων σε περιόδους μειωμένης ζήτησης

Κατά τη διάρκεια των περιόδων χαμηλής ζήτησης, είναι απολύτως απαραίτητο να βελτιστοποιήσετε τα έσοδα και οι ακόλουθες 11 συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν:

  1. Κάντε μια πρόβλεψη

Η πρόβλεψη είναι μια στρατηγική που βασίζεται στο ιστορικό του ξενοδοχείου σας, ευρύτερα δεδομένα του κλάδου σας και άλλες πληροφορίες ή παράγοντες για την πρόβλεψη μελλοντικών επιπέδων ζήτησης. Μιλήστε με στελέχη που δραστηριοποιούνται στον χώρο και συλλέξτε χρήσιμες πληροφορίες. Είναι ένα κρίσιμο εργαλείο για κάθε ξενοδοχείο που θέλει να βελτιστοποιήσει τα έσοδά του σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, διότι σας επιτρέπει να προχωρήσετε σε κινήσεις εκ των προτέρων γι’ αυτές τις περιόδους και να σχεδιάσετε ενέργειες αντιμετώπισής τους.

Για την όσο πιο ακριβή πρόβλεψη θα πρέπει να λάβετε υπόψη τις συνθήκες της αγοράς, τις κρατήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τις τοπικές εκδηλώσεις, τις πληροφορίες απόδοσης από τους ανταγωνιστές σας και τις διακυμάνσεις της ζήτησης σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Με ένα μηχανογραφικό σύστημα διαχείρισης τέτοιων στοιχείων, μπορείτε να αυτοματοποιήσετε ακόμη και τη διαδικασία πρόβλεψης και να έχετε πάντοτε ενημερωμένες πληροφορίες.

  1. Προσεκτική στρατηγική τιμολόγησης

Όταν η ζήτηση για τα δωμάτιά σας είναι χαμηλή, η στρατηγική τιμολόγησης που υιοθετείτε μπορεί να είναι κρίσιμη. Η χρέωση χαμηλότερων τιμών δωματίων θα μπορούσε να βοηθήσει στην προσέλκυση πελατών που είναι «ευαίσθητοι» στην τιμή και οι οποίοι μπορεί να επιλέξουν το ξενοδοχείο σας σε σχέση με ένα ανταγωνιστικό, ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί μπορεί τελικά να είναι επιζήμια σε περιόδους πολύ χαμηλής ζήτησης και τελικά να μην ευνοήσει συνολικά το ξενοδοχείο σας.

Για παράδειγμα, εάν η ζήτηση είναι πολύ χαμηλή και σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρχουν κρατήσεις, η μείωση της τιμής δωματίου μπορεί να μην λειτουργήσει για να προσελκύσει νέους πελάτες και έτσι οι λίγοι επισκέπτες που έτσι και αλλιώς θα έκαναν κράτηση θα πληρώσουν την χαμηλή τιμή, με αποτέλεσμα λιγότερα έσοδα. Επιπλέον, αν μειώσετε τις τιμές πάρα πολύ, μπορεί να προκαλέσετε ζημιά  στην αντίληψη αξίας του ξενοδοχείου σας και των υπηρεσιών του.

Ως εκ τούτου, πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη σωστή στρατηγική τιμολόγησης για τη σωστή στιγμή. Ένα σταθερό και πλήρες ξενοδοχειακό πρόγραμμα είναι απαραίτητο προκειμένου να έχετε στατιστικά δεδομένα για τις τιμές των κρατήσεών σας.

  1. Βελτιστοποιήστε τα κανάλια διανομής σας

Κατά τη διάρκεια περιόδων χαμηλής ζήτησης, πρέπει να κάνετε το ξενοδοχείο σας όσο το δυνατόν πιο εύκολο στις αναζητήσεις δυνητικών πελατών σας. Μην χάσετε τους πελάτες που θέλουν να κλείσουν ακόμα και ένα δωμάτιο. Εξετάστε το μίγμα διανομής σας και βεβαιωθείτε ότι το ξενοδοχείο σας είναι διαθέσιμο σε όλα τα σχετικά κανάλια, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών πρακτορείων, των ξενοδοχειακών μηχανών και των παγκόσμιων συστημάτων διανομής.

Εάν εντοπίσετε κενά στο μίγμα διανομής, επεκτείνετέ το με νέα, σχετικά κανάλια και αγορές για να αντισταθμίσετε τη χαμηλότερη ζήτηση. Εν τω μεταξύ, πρέπει επίσης να σκεφτείτε πώς να πείσετε τους επισκέπτες να κλείσουν ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο σας, αντί για το ξενοδοχείο τους ανταγωνιστή σας. Μεταφορτώστε εξαιρετικές φωτογραφίες, γράψτε μια εντυπωσιακή περιγραφή του ξενοδοχείου, κάντε ξεκάθαρα τα μοναδικά σημεία διαφοροποίησής σας και δημιουργήστε κουμπιά διάδρασης με το κοινό σας

  1. Βελτιστοποιήστε τη στρατηγική διαφήμισής σας

Δεν είναι ποτέ αρκετό απλώς να ελπίζετε ότι οι πελάτες θα βρουν το ξενοδοχείο σας, και αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε περιόδους χαμηλής ζήτησης . Γι ‘αυτό είναι τόσο σημαντικό να έχετε μια συγκεκριμένη στρατηγική διαφήμισης. Οι διαφημίσεις σας μπορούν να λάβουν πολλές μορφές, από διαφήμιση του ξενοδοχείου σας στη Google, στα κοινωνικά μέσα, αλλά και περιπτώσεις προώθησης σε πλατφόρμες Online Travel Agencies (OTA).

Μπορεί επίσης να σας φαίνεται οξύμωρο να διαφημίσετε και να δώσετε χρήματα όταν τα έσοδα σας είναι μειωμένα, αλλά αυτό είναι και το στοχημα. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η ποιοτική επισκεψιμότητα, προσελκύοντας επισκέπτες βάσει δημογραφικών χαρακτηριστικών εκείνων δηλ. που είναι πιθανότερο να κάνουν κράτηση σε χαμηλή περίοδο. Και ενώ οι ανταγωνιστές σας περιορίζουν τους προϋπολογισμούς των διαφημίσεων, οι δικές σας στοχευμένες διαφημίσεις  θα μπορούσαν να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Πρέπει φυσικά να παρακολουθείτε προσεκτικά την απόδοση των χρημάτων (ROI) για κάθε τύπο διαφήμισης. Αν το ROI είναι πολύ χαμηλό, ίσως είναι επειδή η ζήτηση είναι πολύ χαμηλή, ακόμη και με τη διαφήμιση, ή ότι ο συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης δεν λειτουργεί. Βελτιστοποιήστε τη στρατηγική σας καθώς πηγαίνετε και κατανέμουν τον προϋπολογισμό σας στους τύπους που παράγουν ROI.

  1. Βελτιστοποιήστε τη στρατηγική μάρκετινγκ

Επιπλέον, πρέπει επίσης να βελτιστοποιήσετε το μήνυμα μάρκετινγκ. Να είστε σαφείς σχετικά με το γιατί ένας πιθανός επισκέπτης πρέπει να επιλέξει το ξενοδοχείο σας σε έναν ανταγωνιστή και να εξετάσει τα μοναδικά σημεία πώλησης, είτε αυτό περιλαμβάνει την τοποθεσία, το στυλ του ξενοδοχείου, το επίπεδο εξυπηρέτησης, το επίπεδο άνεσης, τις εγκαταστάσεις ή ακόμα και πράγματα που μπορεί να κάνει στην περιοχή .

Μπορείτε να απευθυνθείτε σε διαφορετικές ομάδες-στόχους με διαφορετικό USP ή μήνυμα. Για παράδειγμα, ένας επισκέπτης για επαγγελματικό ταξίδι μπορεί να θέλει εξαιρετικές εγκαταστάσεις wi-fi και στο δωμάτιό του, ενώ ένας επισκέπτης αναψυχής μπορεί να ενδιαφέρεται περισσότερο για προνόμια στο φαγητό του, εγκαταστάσεις σπα ή τοπικές τουριστικές τοποθεσίες. Μια συμβουλή είναι να δημιουργήσετε διαφορετικές σελίδες προορισμού στον ιστότοπό σας για αυτές τις διαφορετικές ομάδες-στόχους.

  1. Χρησιμοποιήστε τη βάση δεδομένων σας για να απευθυνθείτε σε συγκεκριμένους (πιστούς) επισκέπτες

Μια άλλη σημαντική στρατηγική για τη βελτιστοποίηση των εσόδων σε χαμηλή περίοδο είναι να αξιοποιήσετε τη βάση δεδομένων πελατών που έχετε ήδη στη διάθεσή σας μέσω του συστήματος διαχείρισης της και να στοχεύσετε συγκεκριμένους, πιστούς επισκέπτες που έχουν κάποια ανάγκη ή που έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Οι ανάγκες και τα χαρακτηριστικά που στοχεύετε θα εξαρτηθούν από το ξενοδοχείο σας, τη θέση του και τον λόγο της χαμηλής ζήτησης.

Εάν έχετε χαμηλή ζήτηση στη μέση της εβδομάδας, για παράδειγμα, μπορείτε να στοχεύσετε προηγούμενους επισκέπτες που είναι συνταξιούχοι, με πάθος για πεζοπορία. Αν αγωνίζεστε  να γεμίσετε δωμάτια το Σαββατοκύριακο, γιατί να μην προσφέρετε στους πελάτες των καθημερινών μια έκπτωση ώστε να μπορούν να παρατείνουν τη διαμονή τους για να καλύψουν και το Σαββατοκύριακο;

Θα μπορούσατε επίσης να απευθυνθείτε στους επισκέπτες που έμεναν στο ξενοδοχείο σας κατά την ίδια περίοδο ενός προηγούμενου έτους ή να προσφέρετε ελκυστικές προσφορές spa για τους προηγούμενους επισκέπτες του σπα. Το όφελος από αυτό είναι η δυνατότητα να προσεγγίσετε ένα βασικό κοινό-στόχο, με το οποίο έχετε ήδη κάποιο επίπεδο σχέσης, σας γνωρίζει και είναι πολύ πιο εύκολο να το το πείσετε σε σχέση με κάποιον νέο πελάτη.

  1. Βελτιστοποιήστε τα έσοδα για κάθε υφιστάμενη κράτηση

Όταν η ζήτηση για δωμάτια είναι χαμηλή, προκειμένου να βελτιστοποιήσετε τα έσοδα, πρέπει να μεγιστοποιήσετε το ποσό των χρημάτων που λαμβάνετε από κάθε επισκέπτη. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες πώλησης και διασταυρούμενης πώλησης που έχετε στο μίγμα πωλήσεών σας αφού οι ευκαιρίες αυτές ξεκινούν από τη στιγμή που ένας επισκέπτης έκανε κράτηση στο ξενοδοχείο σας.

Με απλά λόγια, η up-selling είναι η πρακτική της ενθάρρυνσης ενός πελάτη να δαπανήσει περισσότερα για την τρέχουσα αγορά του. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει να τους πείσετε να πληρώσουν περισσότερα για ένα μεγαλύτερο δωμάτιο, ένα καλύτερο κρεβάτι ή ένα δωμάτιο με καλύτερη θέα. Οι διασταυρούμενες πωλήσεις, εν τω μεταξύ, ενθαρρύνουν πρόσθετες αγορές, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αγορά υπηρεσιών σπα, δραστηριοτήτων ή υφιστάμενων εκδηλώσεων.

Πρακτικά ακόμα και αν δυσκολευτείτε να αυξήσετε τον όγκο των κρατήσεων την περίοδο μειωμένης ζήτησης, η προσθετική πώληση και οι πολλαπλές πωλήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα έσοδα που παράγονται από τους υπάρχοντες πελάτες, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη του ελλείμματος.

  1. Στοχεύστε στην προσέλκυση περισσότερων εταιρικών επισκεπτών

Όταν η ζήτηση είναι χαμηλή στους ταξιδιώτες αναψυχής, ορισμένα από τα ελλείμματα μπορεί να προκύψουν με την προσέλκυση περισσότερων εταιρικών ταξιδιωτών και επιχειρηματικών συναντήσεων ή λειτουργιών. Τα εταιρικά ταξίδια είναι μια συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες είναι ένα χρήσιμο δημογραφικό στοιχείο για να προσελκύσουν, επειδή συχνά επιστρέφουν στις ίδιες περιοχές πολλές φορές.

Επίσης στην περίπτωση όπου οι εταιρικοί επισκέπτες επεκτείνουν τα ταξίδια για λόγους αναψυχής – σημαίνει ότι αυτή η κατηγορία γίνεται ακόμα πιο πολύτιμη. Επιπλέον, πολλά επαγγελματικά ταξίδια πραγματοποιούνται ανεξάρτητα από παράγοντες όπως ο καιρός. Τα προγράμματα πιστότητας, η γρήγορη πρόσβαση στο Internet και οι εταιρικές παροχές μπορούν να βοηθήσουν τους επιχειρηματίες ή managers να προσελκύσουν αυτούς τους επισκέπτες.

  1. Συνεργασία με ταξιδιωτικούς πράκτορες

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πωλούν πακέτα διακοπών και άλλα προϊόντα οργανωμένων ταξιδίων, καθιστώντας πολύ πιο εύκολο για τους πελάτες να κάνουν κράτηση. Για τα ξενοδοχεία, η συνεργασία με ταξιδιωτικούς πράκτορες προσφέρει μια ακόμα ευκαιρία για βελτιστοποίηση των εσόδων σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, καθώς αυτό το κανάλι διανομής τείνει να προσελκύει συγκεκριμένους επισκέπτες.

Για παράδειγμα, αν το ξενοδοχείο σας βρίσκεται σε πόλη, θα υπάρχουν tour operators που ειδικεύονται στην οργάνωση διακοπών πόλης. Το κλειδί για την επιτυχία όταν εργάζεστε με οργανωτές ταξιδίων είναι η καλή πρόβλεψη για το κοινό που σας ενδιαφέρει, η ταυτοποίηση των αναγκών σας με τα αντίστοιχα ταξιδιωτικά πρακτορεία  για να συνεργαστείτε και η κατανόηση του τι μπορούν να παρέχουν για το ξενοδοχείο σας.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πωλούν μια συμφωνία πακέτου, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων και της διαμονής.  Βεβαίως η τιμή του ξενοδοχείου είναι συνήθως χαμηλότερη από αυτή που συνήθως θα το κλείνατε απευθείας. Ωστόσο, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να παρέχουν όγκο επισκεπτών και αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικό σε περιόδους κατά τις οποίες πολλά από τα δωμάτια σας θα έμειναν κενά.

  1. Οργανώστε εκδηλώσεις για να αυξήσετε τη χαμηλή ζήτηση

Κατά τη διάρκεια περιόδων χαμηλής ζήτησης, ορισμένοι επισκέπτες ενδέχεται να εξακολουθούν να μπορούν να προσελκύονται σε ξενοδοχείο εάν έχουν συγκεκριμένο λόγο για να πάνε εκεί. Με αυτό το σκεπτικό, ορισμένοι ξενοδόχοι και ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν οργανώσει με επιτυχία εσωτερικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου, προκειμένου να προσελκύσουν αυξανόμενες κρατήσεις και να επιφέρουν επιπλέον έσοδα.

Παραδείγματα αυτού του είδους είναι η διοργάνωση εκδηλώσεων με γνωστούς ερμηνευτές, καλλιτέχνες ή επιχειρήσεις. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν επίδειξη κωμωδίας, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή νυχτερινές εκδηλώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, το δωμάτιο του ξενοδοχείου γίνεται μια ευκολία για όσους συμμετέχουν στην εκδήλωση, αλλά κυρίως όσοι έχουν ταξιδέψει πολύ.

Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι μπορείτε να διαφημίσετε και να προσελκύσετε ένα κοινό-στόχο με συγκεκριμένο ενδιαφέρον (δηλ. το γεγονός που οργανώνετε και μπορεί να είναι π.χ μαθήματα μαγειρικής με μεσογειακά υλικά). Εάν δεν έχετε εμπειρία στη διοργάνωση εκδηλώσεων, μπορείτε επίσης να συνεργαστείτε με έναν διοργανωτή εκδηλώσεων.

  1. Πακέτα προσφοράς που ταιριάζουν στις ανάγκες της ομάδας στόχων σας

Τέλος, μόλις έχετε χρήσιμα δεδομένα που εξηγούν γιατί αντιμετωπίζετε χαμηλή ζήτηση και έχετε επίσης ένα αξιόπιστο πρότυπο πρόβλεψης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες που έχετε στη διάθεσή σας για να προσδιορίσετε μια σαφή ομάδα στόχου και να εστιάσετε τις ενέργειές σας προς αυτήν. Με συγκεκριμένη ομάδα-στόχο γίνεται πολύ πιο εύκολη η επικοινωνία μέσω πακέτων.

Αυτές οι συμφωνίες πακέτων μπορεί να συνίστανται σε πολλαπλές νυχτερινές διαμονές, δείπνα που συμπεριλαμβάνονται στην τιμή δωματίου, ή ακόμα και η προσφορά εισιτηρίων συναυλιών, τοπικών εκδρομών ή είσοδος σε τοπικό μουσείο. Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα πακέτο για ζευγάρια , το οποίο περιλαμβάνει θεραπείες spa ή τποδήλατο για δύο, όπου μπορείτε να προσφέρετε εσείς τον εξοπλισμό.

Σε κάθε περίπτωση οι περίοδοι μειωμένης ζήτησης είναι αναπόφευκτο μέρος της λειτουργίας ενός ξενοδοχείου, αλλά υπάρχουν τρόποι αντιστάθμισης της ζημίας.

Χρησιμοποιώντας τις 11 συμβουλές που παρέχονται για τη βελτιστοποίηση των εσόδων σας, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι το ξενοδοχείο σας παραμένει επιτυχημένο όλο το χρόνο.

Ράνια Μπατή, Υπεύθυνη Marketing