«Δεν είναι τα πιο δυνατά είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που είναι περισσότερο ευπροσάρμοστα στις αλλαγές». Δαρβίνος

Η κρίση αναμφίβολα είναι μία αλλαγή. Σίγουρα δεν είναι μία εύκολη αλλαγή. Είναι όμως μία πρόκληση. Και στο δίλημμα Ευκαιρία ή απειλή, εμείς απαντάμε ευκαιρία και μάλιστα ευκαιρία που την κατακτάς με επιθετική στρατηγική τακτικών κινήσεων.

Μία ευκαιρία που όμως δεν αφήνουμε την εξέλιξή της στην τύχη!

  1. Αναβαθμίστε ακόμα περισσότερο το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών σας. Δώστε έμφαση σε αυτό. Να ανταποκρίνεστε γρήγορα και με ευελιξία στις ανάγκες τους.
  2. Χτίστε σχέση ζωής με τον πελάτη σας. Τίμιες και ειλικρινείς συναλλαγές που δεν τελειώνουν με την πώληση των προϊόντων ή υπηρεσιών σας.
  3. Οργανώστε το πελατολόγιό σας και αξιοποιήστε το με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επικοινωνήστε μαζί τους, στείλτε τους νέα προϊόντα, προσφορές, εποχικά promotions. Τι; Δεν έχετε ακόμη οργανωμένο πελατολόγιο; Ξεκινήστε σήμερα. https://www.sunsoft.gr/επικοινωνία
  4. Εξοικειωθείτε με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας (internet, social media, blog, email marketing) και αξιοποιήστε την επικοινωνιακή τους δύναμη.
  5. Βοηθήστε τους πελάτες σας που μπορεί αυτή τη στιγμή να έχουν κάποιες δυσκολίες, με κάποιες διευκολύνσεις ή ακόμη με συμβουλευτική κατεύθυνση, ή απλώς με μία συζήτηση.
  6. Επιβραβεύστε τους καλούς πελάτες σας, να είστε σε επικοινωνία συχνή μαζί τους, να μοιράζεστε τις «καλές πρακτικές» που γνωρίζετε, να τους προτείνετε νέες ιδές και λύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
  7. Επεκταθείτε. Βρείτε νέα προϊόντα και υπηρεσίες για να διευρύνετε το πελατολόγιό σας και το τζίρο σας. Μπορεί να μην είναι εύκολο, αλλά αυτό πρέπει να κάνετε.
  8. Εξωστρέφεια και επικοινωνία. «Μιλήστε» για το brand σας, για το μαγαζί σας, για τα οφέλη, δείξτε στην αγορά σας τι τους προσφέρετε. Τώρα είναι η καταλληλότερη στιγμή. Τώρα που οι άλλοι «εσωστρέφονται»
  9. Ασχοληθείτε με τα οικονομικά σας και μην τα αφήνετε στην τύχη τους. Πιέστε για να κλείσουν υπόλοιπα πελατών, μαζέψτε τις λειτουργικές σας δαπάνες. Όπως χαρτική ύλη, αναλώσιμα, ρεύμα, τηλέφωνα, αυτές που δεν επηρεάζουν την ποιότητα των προϊόντων ή υπηρεσιών σας. Υπάρχουν πλέον πολλοί εναλλακτικοί πάροχοι για όλα.
  10. Κεφάλαιο ανθρώπινοι πόροι-εργατικό δυναμικό. Μη βιάζεστε να καταφεύγετε στην λύση των κάθετων περικοπών. Συζητήστε μαζί τους, δώστε τους κατευθύνσεις, προτείνετε τρόπους για να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους, δοκιμάστε τους και σε άλλα πόστα!
  11. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας να «πουλάει». Συμφωνείστε όλοι μαζί για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που θέλετε να πουληθούν και θέστε στόχους. Η εποχή του περιμένω τον πελάτη και εκτελώ την παραγγελία του δεν μπορεί να συνεχιστεί και δε βοηθάει την επιχείρησή σας.
  12. Αξιοποιείστε την εποχικότητα στις προτάσεις σας. Κάντε μία στατιστική ανάλυση των προϊόντων που προσφέρετε ανά περιόδους και δημιουργήστε δυναμικές προωθητικές ενέργειες για την ακόμα πιο έντονη προώθησή τους.
  13. Δώστε κίνητρα να αγοράσουν και να επαναλάβουν τις αγορές τους.
  14. Δημιουργήστε event. Δεν είναι ανάγκη να είναι ένα event υψηλού budget, μπορεί να είναι μία γευστική δοκιμή ή ένα happening από τον bar tender της ομάδας σας.
  15. Οργανωθείτε και συνεργαστείτε ή αλλιώς η ισχύς εν τη ενώσει. Σκεφτείτε την προοπτική ένταξης σε ένα μεγαλύτερο σχήμα. Αν αυτό το βλέπετε «βουνό», μιλήστε συζητήστε, συνεργαστείτε με μεμονωμένους ανθρώπους που γνωρίζετε και εμπιστεύεστε.
  16. Εξωστρέφεια παντού. Τι και αν η περίοδος της κρίσης, ευνοεί την εσωστρέφεια και το «κλείσιμο» στον εαυτό μας. Εσείς κινηθείτε «αντίθετα στο ρεύμα»
  17. Εκσυγχρονιστείτε μηχανογραφικά. Αν δεν το έχετε κάνει ακόμα, χάνετε πωλήσεις! Με τα χαρτάκια και τα μπλοκάκια δεν μπορείτε να προχωρήσετε. Χρειάζεστε καθημερινά, αναλυτικά reports για να λαμβάνετε σωστές αποφάσεις και να κάνετε στρατηγικές κινήσεις. Ενημερωθείτε:  https://www.sunsoft.gr/
  18. Think global. Η αγορά σας δεν είναι μόνο η Ελλάδα. Αρχίστε να το σκέφτεστε, να το ψάχνετε, να το μελετάτε και να το δρομολογείτε.
  19. Ψυχολογία. Το Α και το Ω. Ενδυναμωθείτε και ενδυναμώστε και την ομάδα σας. Υπάρχουν ακόμη κάποιοι που σας λένε αυτό δε γίνεται; Μάλλον δε σας κάνουν!
  20. Και μην ΞΕΧΝΑΤΕ. Ο φόβος είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Ακόμη και αν έχετε αποτύχει στο παρελθόν, μη φοβάστε. Και η αποτυχία είναι μέρος του παιχνιδιού. Συνεχίστε απτόητοι!

Επαμεινώνδας Μιμίκος

CEO & Co Owner @Sunsoft