Η λειτουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης, όπως ένα εστιατόριο, απαιτεί ισορροπία και τον απαραίτητο έλεγχο. Και σίγουρα, είναι ιδιάζουσας σημασίας να μπορείτε να διατηρήσετε έσοδα με ένα «δυνατό» μενού, ελέγχοντας ταυτόχρονα τα έξοδα.
Πώς η τεχνολογία μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις ενός εστιατορίου
Οι λύσεις που αφορούν πληροφοριακά συστήματα εστιατορίων είναι διαθέσιμες τόσο για το μπροστινό όσο και για το πίσω μέρος του εστιατορίου, επιτρέποντας σας να δημιουργήσετε κερδοφόρες λειτουργίες μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού. Ο εξορθολογισμός και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών με τις παρακάτω τεχνολογικές λύσεις σας βοηθά έτσι να βρείτε την κρίσιμη ισορροπία μεταξύ της παροχής εμπειριών που δημιουργούν πίστη στους πελάτες και της μεγιστοποίησης του περιθωρίου κέρδους του εστιατορίου σας.
#1 Συστήματα POS (Point of Sale)
Τα συστήματα POS επιτρέπουν τη λήψη παραγγελιών και τις πληρωμές, και παράλληλα μπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε το κόστος και να κάνετε βελτιστοποιήσεις που ενδέχεται να αυξήσουν τις πωλήσεις σας. Με την ορατότητα που σας παρέχουν αυτά τα συστήματα, μπορείτε να εντοπίσετε, μεταξύ άλλων, πιο εύκολα κι στοχευμένα τις πηγές σπατάλης και απώλειας. Παράλληλα, η χρήση μιας τέτοιας εφαρμογής μπορεί να σας αποκαλύψει τρόπους αύξησης του περιθωρίου κέρδους του εστιατορίου. Ας δούμε μερικά χρήσιμα στοιχεία πιο αναλυτικά:
- Διαχείριση αποθεμάτων: Πλέον οι εφαρμογές έχουν την δυνατότητα να σας ενημερώνουν για τα επίπεδα αποθεμάτων, μειώνοντας λάθη και βοηθώντας στη γενικότερη διαχείριση. Με λίγα λόγια, σας δίνονται δυνατότητες οργάνωσης κι διαχείρισης των αποθεμάτων, παρακολούθησης των τάσεων και του κόστους αγοράς, που σας βοηθά παράλληλα να λαμβάνετε καλύτερες αποφάσεις όσον αφορά τις παραγγελίες και φυσικά, την επιλογή προμηθευτών.
- Έλεγχος πρόσβασης: Ένα τέτοιο σύστημα παρέχει τις ανάλογες δυνατότητες στον κάθε εμπλεκόμενο – εργαζόμενο ανάλογα με τη θέση και τα δικαιώματά του στην επιχείρηση. Ως επιχειρηματίας, έχετε λοιπόν τη δυνατότητα να μπορείτε να ορίσετε τα στοιχεία στα οποία θα έχει πρόσβαση ο κάθε εργαζόμενος και εσείς να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για ό,τι αφορά τη λειτουργία του εστιατορίου σας.
- Λήψη παραγγελιών: Οι παραγγελίες σε χαρτί μπορούν να οδηγήσουν σε λάθη και απώλειες. Ωστόσο η χρήση ενός συστήματος POS αυξάνει την ακρίβεια της παραγγελιοληψίας, επιτρέποντας την ψηφιακή διαχείρισή τους. Ως εκ τούτου, σας επιτρέπεται να έχετε ευελιξία διαχείρισης από οποιοδήποτε σημείο, καθώς το σύστημα ενημερώνει αυτόματα τις παραγγελίες στην κουζίνα, αποτρέποντας τα λάθη. Με την κατάλληλη εκπαίδευση και κατατοπιστικές διαδικασίες, η τεχνολογία βοηθά τα εστιατόρια να επιτύχουν ακρίβεια παραγγελιών σε ένα ικανοποιητικό ποσοστό.
- Διαδικτυακές παραγγελίες: Αυτές οι υπηρεσίες ενδέχεται να συμβάλλουν σημαντικά στα κέρδη του εστιατορίου, καθώς ως επαγγελματίες μπορείτε να έχετε καλύτερη εικόνα της λειτουργία, της απόδοσης και των κερδών της επιχείρησής σας. Μια λύση είναι η ενσωμάτωση μιας online πλατφόρμας παραγγελιών με το σύστημα POS για απευθείας παραγγελίες, διατηρώντας τον έλεγχο στην εμπειρία του πελάτη. Επί της ουσίας, από τη μία υπάρχει ο μέγιστος δυνατός έλεγχος της επιχείρησης – της λειτουργίας της συνολικά – και από την άλλη εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή εμπειρία για τον πελάτη.
#2 Ψηφιακά μενού (με QR code)
Η μετάβαση από τα χάρτινα μενού στα ψηφιακά μενού βελτιώνει την εμπειρία των πελατών με ελκυστικές εικόνες και προσφορές, ενώ μπορεί επίσης να συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους ενός εστιατορίου. Δεν γίνεται, δε, να παραλείψουμε τον οικολογικό χαρακτήρα αυτής της ενέργειας, εφόσον η απουσία χάρτινων μενού κάνει αυτόματα την επιχείρησή σας πιο φιλική προς το περιβάλλον. Επιπλέον, τα ψηφιακά μενού με QR που σκανάρονται σε πραγματικό χρόνο αποτελούν τρανό δείγμα μιας επιχείρησης του σήμερα, που «αγκαλιάζει» τον εκσυγχρονισμό και συμβαδίζει με τις τάσεις και τις ανάγκες του σύγχρονου κόσμου. Ειδικότερα:
- Μείωση κόστους από την επανεκτύπωση μενού: Τα εστιατόρια που χρησιμοποιούν χάρτινα μενού ξοδεύουν ένα σεβαστό ποσό όταν αλλάζει ο κατάλογος, εάν γίνει κάποιο λάθος ή αν θέλουν απλά να βάλουν νέες προσφορές για τους πελάτες τους. Ωστόσο στο κόσμο των ψηφιακών μενού τα πράγματα αλλάζουν και τα πλεονεκτήματα βρίθουν. Πρώτα από όλα, σας δίνεται ευελιξία στις αλλαγές των προϊόντων και έχετε μειωμένο κόστος, χωρίς περιττές εκτυπώσεις και υψηλά κόστη σχεδιασμού. Επιπλέον, ένα ψηφιακό μενού είναι μια eco-friendly επιλογή, που σήμερα κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζεται η εξοικονόμηση χρόνου απόφασης του ανθρώπου που έχει μπροστά του το μενού. Κατ’ επέκταση, δε, γίνεται πιο γρήγορη και ομαλή εξυπηρέτηση του κοινού.
- Upselling: Τα διαδραστικά μενού αποτελούν μια ψηφιακή αποτύπωση των προϊόντων του εστιατορίου σας. Οραματιστείτε έναν εύχρηστο ψηφιακό μπουφέ που δίνει την ευκαιρία στους πελάτες σας να εξερευνήσουν τα διαθέσιμα είδη με λεπτομέρειες και να προσαρμόσουν την παραγγελία τους πιο εύκολα. Παράλληλα, δε, προκύπτουν reports αξιολόγησης που σας παρέχουν δεδομένα πωλήσεων και παραγγελιών πελατών, ώστε να είστε σε θέση να κάνετε πιο στοχευμένες βελτιστοποιήσεις για την ενίσχυση της επιχείρησης, καθώς και την αύξηση εσόδων και κερδών.
- Ελκυστικό και σύγχρονο μενού: Τα ψηφιακά μενού με QR code αποτελούν μια σύγχρονη τάση με απεριόριστες επιλογές για κάθε επιχείρηση. Μπορείτε να εξατομικεύσετε το μενού σας (τόσο λειτουργικά όσο και οπτικά) σύμφωνα με τις ανάγκες και την αισθητική του εστιατορίου σας, αναδεικνύοντας με τον πιο απλό αλλά καθοριστικό τρόπο το ποιοι είστε και τι έχετε να προσφέρετε στους πελάτες σας.
#3 KDS (Kitchen Display System)
Πολλά εστιατόρια ψηφιοποιώντας τις διαδικασίες τους ξεκίνησαν να λαμβάνουν παραγγελίες μέσω POS συστημάτων στους εκτυπωτές της κουζίνας. Ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα να χαθούν ή να μουτζουρωθούν παραγγελίες. Ένα λογισμικό KDS όμως, που λαμβάνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τη διαχείριση και τον έλεγχο παραγωγής στην κουζίνα, λύνει τέτοια προβλήματα, βελτιώνει την επικοινωνία μπροστά από την κουζίνα και πίσω από την κουζίνα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Συγκεκριμένα:
- Αυτόματη προώθηση παραγγελιών ανά θέση λήψης στο χώρο παρασκευής: Οι παραγγελίες που καταχωρούνται στο εστιατόριο αυτόματα προωθούνται σε διάφορες περιοχές όπου ετοιμάζονται τα φαγητά (π.χ. σε οθόνη στην κουζίνα). Έτσι, το προσωπικό μπορεί να δει τις παραγγελίες και να ξεκινήσει την προετοιμασία – εκτέλεση, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει να τους φέρει κάποιος το χειρόγραφο της παραγγελίας. Αυτό το στοιχείο ενός λογισμικού KDS βελτιώνει την ταχύτητα εκτέλεσης και την ακρίβεια της παρασκευής των φαγητών σε ένα εστιατόριο.
- Καλύτερος χρόνος ανταπόκρισης παραγγελιών: Με ένα πρόγραμμα KDS, η κουζίνα λαμβάνει αμέσως τις παραγγελίες και παρέχει άμεσα κατευθύνσεις στο προσωπικό. Ως εκ τούτου, βελτιώνεται σημαντικά ο χρόνος ανταπόκρισης των παραγγελιών στο σύνολό τους. Ουσιαστικά, σας δίνεται η δυνατότητα να παρέχετε γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση στους πελάτες σας.
#4 Ασύρματη παραγγελιοληψία σε κινητό ή τάμπλετ
Η εμπειρία είναι το «κλειδί» για τους καταναλωτές κατά τη λήψη αποφάσεων όταν πρόκειται για φαγητό, ποτό, ή γενικότερα διασκέδαση. Συνεπώς, η ικανοποίηση των πελατών σας είναι απαραίτητη για τη λειτουργία ενός επιτυχημένου εστιατορίου. Η μεταφορά της διευκόλυνσης λειτουργικότητας της εφαρμογής στους πελάτες στο τραπέζι, βελτιώνει την εμπειρία τους.
- Ταχύτητα εξυπηρέτησης: Οι σερβιτόροι με κινητά POS εξυπηρετούν ακόμα πιο εύκολα και γρήγορα τους πελάτες τους – από την λήψη παραγγελίας μέχρι και την πληρωμή. Και αυτό έχει διπλό όφελος, καθώς από τη μια συμβάλλει στην καλή εικόνα της επιχείρησης ως προς την εξυπηρέτηση κι από την άλλη βοηθά στην ικανοποίηση των καταναλωτών.
- Στοιχεία για τις παραγγελίες: Χάρη στην ασύρματη παραγγελιοληψία σε κινητό ή τάμπλετ, έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε δεδομένα σχετικά με το τι έχει μεγαλύτερη απήχηση, τι όχι κ.ά. Ως εκ τούτου, μπορείτε να προσαρμοστείτε καλύτερα στις ανάγκες και τα θέλω των πελατών σας.