Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, τη σεζόν του 2024, ο αριθμός των τουριστών αναμένεται να φτάσει και να ξεπεράσει ελαφρώς τα επίπεδα πρό πανδημίας. Τα δεδομένα του ΠΟΤ δείχνουν ταχεία ανάκαμψη και προβλέπουν 2% αύξηση σε σχέση με το 2019, που ήταν μια από τις κορυφαίες χρονιές. 

Τι σημαίνει αυτό για εμάς στην Ελλάδα, τι προοπτικές έχει και τι προκλήσεις υπάρχουν για τους επιχειρηματίες;  

Ας ξεκινήσουμε με τις προοπτικές που υπάρχουν για τους επιχειρηματίες:

  • Περισσότερη δουλειά για τα εστιατόρια και τις καφετέριες λόγω της αύξησης του αριθμού των τουριστών.
  • Οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τους τζίρους τους, καθώς βρίσκονται στο πιο σημαντικό – χρονικά – σημείο του επιχειρησιακού τους έτους.
  • Ευκαιρία προετοιμασίας για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση ηλεκτρονικών συστημάτων ώστε η δουλειά των επιχειρηματιών να γίνεται πιο αποδοτική και ελεγχόμενη, λόγω και του μεγάλου φόρτου εργασίας. 
  • Οι τουρίστες αναζητούν συνέχεια καινούργιες γεύσεις και εμπειρίες, με έμφαση στην ελληνική κουζίνα. Η δημιουργία νέων γαστρονομικών ιδεών πρόκεται να κυριαρχήσει.

Συνοψίζοντας, η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τους επιχειρηματίες αρκεί οι ίδιοι να είναι προετοιμασμένοι να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και ανάγκες των επισκεπτών.

Από την άλλη, οι προκλήσεις που επίσης θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες είναι εξίσου σημαντικές: 

  • Η αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες μπορεί να μειώσει τα περιθώρια κέρδους.
  • Η δυσκολία εύρεσης εργατικού δυναμικού.
  • Το μεγάλο κύμα επισκεπτών, μπορεί να δημιουργήσει μία τάση προσφοράς ποσότητας και όχι ποιότητας από τα καταστήματα εστίασης. Αυτό είναι το σημείο όπου θα πρέπει να δωθεί προσοχή.

Είναι προφανές, ότι ο κλάδος της εστίασης στην Ελλάδα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις στο πλαίσιο μιας διαρκώς αναπτυσσόμενης τουριστικής αγοράς και του overbooked. Όμως, με τη σωστή διαχείριση και τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων, θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς.

Τι συμβουλεύουμε τις επιχειρήσεις για να πετύχουν στη σεζόν του 2024;

✓ Να προσφέρουν υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες που θα τους κάνουν να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές. 

✓  Να επενδύσουν στην εκπαίδευση του προσωπικού.

✓  Να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις, ώστε να προσελκύσουν νέους πελάτες.

✓  Να δημιουργήσουν μια μοναδική εμπειρία για τον πελάτη. Μια εμπειρία που να αντιπροσωπεύει το brand της επιχείρησης.

✓  Να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους με τη χρήση της τεχνολογίας. 

Η σεζόν του 2024 ενδέχεται να είναι μια χρονιά με σημαντικές ευκαιρίες και προκλήσεις για τον κλάδο της εστίασης. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις, να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, είναι αυτές που θα ξεχωρίσουν.

AMVROSIA

Ασύρματη Παραγγελιοληψία

Πηγή